Ciorba de leurda

IMG_7436

A venit primavara 🙂 asa ca hai sa ne bucuram de verdeturile proaspete aparute in piata, iar azi va propun sa facem o ciorbita de leurda.

Mod de preparare

Dupa cum vedeti nu am insiruit ingredientele pentru ca nu avem prea multe iar cantitatile le hotariti voi. Am spalat leurda, i-am rupt coditele si am taiat-o maricel. Separat am tocat marunt doua legaturi de ceapa verde, 2 morcovi si un ardei rosu, pe care le-am pus la dinstuit in ulei de masline, am mai adaugat ghimbir ras si un varf de lingurita de turmeric, lasam sa se caleasca apoi adauga leurda. O lasam si pe ea sa se caleasca putin, sa se intrepatrunda toate aromele, apoi punem apa si lasam sa fierba. Dupa ce legumele au fiert, condimentam cu sare, piper si putin otet sau zeama de lamaie. Punem intr-un bol vreo 4-5 linguri de smantana, o lingura de faina si 2 oua, amestecam bine. Luam cu polonicul ciorba din oala si punem peste amestecul de ou si smantana, amestecam bine apoi turnam totul inapoi in oala cu ciorba, lasam sa mai dea un clocot si oprim focul, esta gata de servire. Cat timp a fiert ciorba am facut niste ochiuri romanesti din oua de prepelita si am prajit cateva feliute de jambon, pe care le-am asezat la sfarsit in farfurie. Se serveste cu paine prajita, ardei iute, mamaliguta, omleta….. Este o ciorba minunata, gustoasa, aromata, se face foarte usor si repede, asa ca va rog sa incercati si voi, cu siguranta o sa va placa. 🙂 Tot asa puteti face si ciorba de urzici, salata verde, loboda, stevie sau spanac, care sunt la fel de gustoase si sanatoase.

IMG_7425

IMG_7427

IMG_7434

Ciorba de urzici, preparata la fel, doar am schimbat leurda cu urzicile si nu am mai pus oua.

IMG_8261

Ciorba de spanac cu oua, smântâna si paine prajita.



Ciorba de urzici.

Va doresc pofta buna!

Lasă un comentariu