Dulceata de ardei iuti

018

„Dulceata” sa fie oare pentru micul dejun, langa o cana de lapte si paine cu unt sau poate cu niste clatite??????? :))))))) NUUUUUUU!!!!! Dulceata de ardei iuti  este ideala langa  orice fel de friptura rece sau calda, mezeluri, oua, legume, sendviciuri, chiar si branzeturi.

016

Ingrediente

– 3 kg ardei iuti rotunzi ( alma paprika)

– 1,9 kg zahar

– sucul de la 5 lamai

Mod de preparare

Reteta o stiu de la prietena mea Cerasela, iar reteta ei este aici : https://cerulina.wordpress.com/2014/10/09/dulceata-de-ardei-iuti/

Acum am sa va spun cum am facut-o si eu.

467

Am spalat, taiat in doua si curatat  ardeii de seminte si nervuri. Atentie mare nu incercati sa faceti asta fara manusi pe maini ca o sa regretati amarnic. Cantitatea ramasa se cantareste, eu am avut 3 kg si am ramas cu 1,9 kg curatati. Va sfatuiesc sa purtati manusi chirurgicale atunci cand ii curatati.😊

468

Se macina in masina de tocat carne sau in blender ( eu am preferat blender-ul), adaugam sucul de lamaie si se fierbe pana se evapora tot lichidul ( aproximativ 25- 30 minute).

7

469

Se ia de pe foc si se adauga zaharul. Se amesteca  pana se topeste tot zaharul dupa care se pune capacul si se lasa sa se raceasca, pe parcursul racirii ardeiul isi trage dulceata din zahar. Dupa ce s-a racit complet se pune din nou pe foc amestecand mereu, cu o spumiera se aduna spuma care se formeaza si se arunca. Se fierbe cca 45 -60 minute la foc mic, apoi se face testul pe o  farfurioara ca la dulceta de fructe.

9

Se pune fierbinte in borcane dupa care se inchid si se pun in patura la racit. Din cantitatea de mai sus mi-au iesit 7 borcane de 375g.

471

15

19

013

Sa-l consumati cu placere si moderatie! 🙂

5 gânduri despre &8222;Dulceata de ardei iuti&8221;

  1. caty zice:

    Si eu am facut aceasta dulceata ,putin diferita : 1 kg.ardei iuti lungi si rosii,2kg. gagosari rosii,1lt.otet,1kg. zahar
    am scos semintele si nervurile de la ardei si gogosari, i-am dat prin masina de tocat si i-am pus la fiert cu zaharul si otetul ,mestecand des in ceaun. dupa 2 ore s-a legat frumos si am umplut 10 borcane cu acest sos -dulceata ,care este o minune peste fripturi 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

