Tort Diplomat cu piscoturi si fructe

img_5709

Un tort racoros, usor, delicios, deloc greu de pregatit cu orice fructe de sezon pe care il servim indiferent de situatie cu mare placere.

003

 

Ingrediente

– 24 piscoturi savoiardi

– 500 g capsuni

– 3 oua

– 150 g zahar

– 1 esenta vanilie

– 200 ml zeama de compot  

– 2 plicuri gelatina

– 500 ml smantana pentru frisca

Mod de preparare

Pregatim tava in care vom pune tortul, eu l-am pus in tava de cozonac pe care am tapetat-o cu folie alimentara. Spalam, curatam si taiem felii capsunile.

028

Ouale, zaharul, esenta de vanilie si 100 ml zeama de compot le punem intr-o cratita pe bain-marie, amestecam bine si lasam sa fiarba pana se ingroasa.

024

Se pune gelatina la inmuiat in apa rece, aproximativ 100 ml, sa treaca cu doua degete peste, apoi o topim la microude cateva secunde sau pe bain-marie ( atentie nu se fierbe) si o adaugam in crema calda. Batem smantana pentru frisca care a fost tinuta la rece, apoi o amestecam bine cu crema putin calduta. In tava tapatata cu folie punem felii de capsuni.

031

Punem putin mai mult de un sfert din crema.

033

Cu kiwi, kaki si clementine.

IMG_0212

Apoi un rand de piscoturi inmuiate putin in restul de zeama de compot.

034

Punem restul de crema si capsunile taiate pe care le apasam cu degetul ca sa intre in crema.

038

Urmeaza sa punem si restul de piscoturi putin insiropate.

041

Iar la final unim capetii foliei peste piscoturi si dam tava la rece de seara pana dimineata.

042

A doua zi rasturnam cu grija tortul si il ornam cu frisca si frunze de menta sau cu ce va place.

099

102

IMG_0324

Sectiune.

112

IMG_0325

140

132

Va prezint si tortul in tava rodunda detasabila cu piersici din compot, kiwi, portocale si rodii. Am pe fundul tavii un strat de piscoturi. In crema am pus piersici si kiwi, iar deasupra am ornat cu felii de piesici, kiwi, portocale si bobite de rodie. Se lasa tava la rece minim 4 ore, apoi cu grija scoatem cercul detasabil si punem tortul pe un platou. 

img_5681

img_5687

Imbracam tortul roata in piscoturi. Piscoturile le-am inmuiat putin in zeama de la compotul de piersici, astfel se vor lipi mai bine de crema.

img_5697

img_5701

L-am legat cu fundita rosie, i-am pus cateva frunzulite de menta si l-am pozat din toate partile. :))))

img_5705

img_5707

img_5710

img_5716

Sectiune.

img_5717

img_5718

img_5720

Sa va fie de bine! 🙂

4 gânduri despre &8222;Tort Diplomat cu piscoturi si fructe&8221;

    • Oana multumesc frumos! Asa am învățat de la mama 😉 este o reteta veche care nu da greș niciodată! Recunosc ca l-am facut si cu frisca vegetală dar nu se compara cu cel facut ca la carte asa cum spui tu!!! 💋❤️

      Apreciază

  1. VIORICA PASTOR zice:

    Buna sunt Vio ,fac tortul acesta cam de 35 de ani de cand aveam copii mici ,pe vremea aceea foloseam doar portocale si ananas din compot .Piscoturile facute de casa de soacra mea le insiropam in compotul de ananas.Foloseam ca forma rotunda o cratita tapetata cu celofan umezit pe partea exterioara ,apio asezam felii de portocale curatate foarte bine de coaja alba si taiate de grosimea unui deget pe fundul si pe lateralul cratitei. prima data puneam jumatate din crema care era aproape la fel numai ca eu puneam in ea si bucati mai mici din compotul de ananas,apoi puneam un rand de piscuturi rupte im jumatate si insiropate in compotul de ananas.Adaugm apoi cealalta jumatate de crema cu ananas si la sfarsit piscuturi inmuiate doar putin in compot caci ele vor tine de fapt tortul cand este gata .Il acopeream cu celofanul lasat pe margini si il lasam pana a 2 a zi la frigider..Apoi il intorceam si il ornam cu frisca batuta de mine din cea lichida care se gasea atunci.Dar in ultimii ani dupa ce au aparut de toate am simplificat reteta si pun pe fundul formei binenteles portolale felii si felioare de kiwi taiate in 4 pe care le asez cu grija intre portocale iar in loc de crema folsesc iaurt cu maracuja care are o aroma deosebita cam o jumatate de kilogram si tot atata frisca HULALA batuta. inceracati s variiantele mele .Acestui tort eu ii spun TORTUL RACOROS DE FRUCTE , care binenteles ca merge si la copii mici.

    Apreciază

Lasă un comentariu