Sirop de soc 

IMG_0259

Siropul de sos ca si alte siropuri sunt baturile care ne indulcesc pe timpul iernii

Sirop de soc la rece

Pentru o portie aveti nevoie de un bidon de 5 litri, 2 litri de apa, 3 kg zahar, 60-70 flori de soc, 6 plicuri sare de lamaie si 1-2 lamai. Am cules florile, le-am spalat si scurs de apa. Am scos 3 litri de apa din bidon, apoi am pus introdus florile, zaharul, sarea de lamaie si lamaile taiate bucati. Se tine 4 zile la macerat, timp in care se agita de 2-3 ori pe zi bidonul pentru a se topi zaharul, apoi se strecoara si se pune in sticle sterilizate, se obtin 4 litri de sirop.  Am pus in fiecare sticla cate o aspirina pisata. 

IMG_0246

IMG_0258

Sirop de soc, reteta clasica

Am mai facut si dupa urmatoarea reteta: 120-130 flori, 5 l apa, 5 kg zahar, 125 gr sare lamaie (16 plicuri), 5 lamai, lăsat 4-5 zile apoi strecurat si fiert aproximativ 15 minute, pus fierbinte in sticlele sterilizate si lăsat sa se răcească in pătura. Am pus 10 aspirine, cate una la fiecare sticla, deci din cantitatile de mai sus am obtinut 10 litri de sirop.

008

006

003

Sa-l savurati cu place la iarna!

Lasă un răspuns

