Trio gratinat

 

Un strat de ciulema de ciuperci cu piept de pui, un strat de cartofi si un strat de cascaval, deci un fel de trei in unu 😉 cam asta ar fi descrierea preparatului. 🙂

Eu am folosit tava de la Delimano dimensiuni 35×25 cm, dar puteti folosi orice vas rezistent la cuptor.  Prima data am pus la fiert 5-6 cartofi in coaja. Cat timp fierb cartofii pregatim ciulamaua. Puteti folosii orice fel de carne, sau un rest de friptura, sau carnea din supa, sau carnati, pastrama, sau orice va place dupa gustul si placul fiecaruia, in cazul de fata dar nu si ultimul piept de pui. Pieptul de pui, aproximativ 500gr,  l-am taiat fasii si l-am prajit  in putin ulei de masline, pana s-a rumenit frumos, apoi se scoate pe un prosop de hartie. Pana se prajeste pieptul de pui taiam o bucata de 10 cm de praz  in cazul meu sau 1-2 cepe si ciupercile ( 500 gr) felii, pe care le distuim in putin ulei ( pana seaca toata apa lasa de ciuperci) apoi adaugam o cutie de 400 ml smantana amestecata cu 2-3 linguri de amidon. Lasam sa fiarba pana se ingroasa sosul, apoi adaugam de sare, piper si 2-3 catei de usturoi tocati marunt. Ungem tava cu putin unt si turnam ciulamaua.Curatam cartofii de coaja si ii radem pe razatoarea mare peste ciulama.Presaram putina sare si nucsora doar doar daca va place si radem cascavalul ( 500gr).Eu am pus si separatoarele aferente tavii pentru ca imi este mai usor la servit. 🙂

Se introduce vasul in cuptorul preincalzit, aproximativ 30 minute, pana se rumeneste frumos. Eu am pus ultimele 3 minute cuptorul pe functia de gril.Am scos separatoarele si e gata de servire. Se serveste fierbinte sau de ce nu si rece cu salata, muraturi, mujdei de usturoi cu smantana, sau cu ce va place.

Pe farfurie cu salata verde, ridichi, adei rosu, ardei iute, praz, marar si germeni de praz.

Va doresc pofta buna! :*

 

Lasă un comentariu