Taitei cu gem si nuca

img_4657

Dulcele copilariei  „taitei cu pegmez” asa le zicea maica mea 🙂 

Acest dulce se manca in general de post sau atunci cand noi ceream ceva dulce iar maica nu avea timp sa ne faca „turte”- prajituri, fierbea taiteii, punea 2-3 linguri de gem o mana de nuca tocata si gata, uite asa ne astampara pofta de dulce. 🙂 Eu am readaptat reteta bunicii de care sper sa fie mandra. Asadar avem nevoie de un vas rezistent la caldura, taitei lati fierti, gem de prune sau de care va place, nuca macinata, pesmet si zahar brun.

img_4592

Ungem vasul si il tapetam bine cu pesmet.

img_4595

Punem un strat de taitei fierti in vas, apoi adaugam gem ( nu ne zgarcim la gem), nuca macinata si presaram putin pesmet, repetam operatiune pana terminam taiteii 2-3 straturi. 

img_4603

Peste ultimul strat e gem am pus nuca tocata marunt si am presarat zahar brun.

img_4607

Intruducem vasul in cuptor la foc mediu pentru aproximativ 20-30 minute, pana nuca si taiteii se rumenesc iar zaharul se caramelizeaza.

img_4620

Taiteii se servesc calzi, dar sunt la fel de buni si dupa ce se racesc. I-am ornat cu goji si physalis.

img_4653

img_4659

Va doresc pofta buna! 🙂

Lasă un răspuns

