Placinta cu iaurt si merisoare

img_3060

O placinta extrem de simpla si foarte gustoasa.

img_3038

Cu siguranta ati gasit si voi o gramada de retete la aceasta placinta 🙂 si eu am incercat mai multe si pana la urma am ramas la varianta pe care am sa v-o prezint acum. Asadar am folosit 1 pachet foi de placinta, 1kg iaurt grecesc, 7 oua, 250 gr zahar, 1 esenta vanilie, 1/2 lingurita coaja de lamaie rasa, 2 linguri de gris si 100gr merisoare. Intr-un vas incapator am spart ouale si le-am amestecat cu zaharul, apoi am adaugat aromele, iaurtul si grisul, omogenizam bine si gata crema. Puteti coace placinta in tava de la aragaz sau intr-un vas de jena, eu am optat de data asta pentru a doua varianta. Am impartit foile in jumatate, am uns vasul cu putin ulei si am pus o foaie ( nu este nicio problema daca foaia este putin mai mare, o adunati putin astfel incat sa incapa in vas) apoi pulverizati sau ungeti din nou cu ulei si tot asa pana terminam jumatatea de foi. Nu uitati ca una, doua foi sa le ridicati si pe marginile vasului ca sa nu curga crema. Turnam crema de iaurt peste foi si presaram merisoarele.

img_2969

Apoi punem cealalta jumatate de foi tot la fel, fiecare foaie unsa cu ulei. Eu am taiat ultimele doua foi dupa forma vasului ca sa arate mai frumos deasupra si inainte de a le pune am strans marginile foilor spre interior, apoi am uns placinta cu galbenus de ou, am presarat zahar brun si am intepat-o cu un cutit ca sa nu se umfle.

img_2979

Se coace la foc mediu aproximativ 45-50 minute, pana se rumeneste frumos pe ambele parti iar dupa ce ati scos-o din cuptor o acoperiti cu un prosop umed.

img_3024

Dupa ce s-a racit se taie in bucati si se presara zahar pudra. In loc de merisoare puteti folosi stafide sau alte fructe uscate.

img_3054

img_3060

Va doresc pofta buna!

 

 

 

Lasă un răspuns

