Dovlecei umpluti la cuptor

IMG_8977

O mancare de vara usoara, destul de dietetica, care se poate manca atat calda cat si rece alaturi de o salata sau un sos.

Pentru aceasta reteta nu aveti nevoie neaparat de o reteta exacta, la umplutura se pot folosi legumele care  sunt pe placul vostru, sunca sau pastrama, carne macinata, branzeturi si oua. Acum va spun cum am procedat eu. Intr-un castron am tocat marunt trei ardei, rosu, galben si verde, doua fire de apio (tije de telina), trei rosii, patru cepe verzi, un fir de usturoi, pastrama ( aproximativ 200g), branza sarata ( 200g), o legatura patrunjel si doua oua. Toate le-am amestecat bine apoi am condimentat cu sare si piper dupa gust. Daca folositi carne macinata o dinstuiti apoi adaugati legumele tocate. Intr-un vas de jena am pun putin ulei de masline si patru jumatati de dovlecel pe care le-am umplut cu compozitia rezultata.

IMG_8899

La final am ras cascaval si am pus o cana de apa in vas, puteti sa puneti si bulion.

IMG_8911

Neavand capac la vasul de jena am pus folie de aluminiu si ca sa nu se lipeasca cascavalul de folie am intepat pe marginile dovleceilor scobitori.

IMG_8917

Am pus folia si am introdus vasul in cuptorul preincalzit aproximativ 45 minute.

IMG_8925

Dupa trecerea timpului verificam daca dovlecei si legumele sunt moi si mai introducem vasul in cuptor fara folie, pentru a se rumenii frumos.

IMG_8966

Se servesc asa cum am spus calzi sau reci, cu salata sau sosuri. Eu de data asta i-am servit cu sos de usturoi si dulceata de ardei iute, ornati cu lastari de mazare. La fel puteti sa procedati si cu cartofi sau gulii.

IMG_8973

IMG_8974

Va doresc pofta buna! 🙂

 

Lasă un răspuns

