Dulceata si sirop de porumbele

IMG_9776

De ce ar trebui sa consumam porumbele si ce contin ele? In primul rand contin tanin, un  antioxidant puternic care actioneaza asupra imunitatii organismului, apoi sa nu uitam de minerale: calciu, potasiu, zinc, fier, cupru, sodiu, magneziu, dar si vitaminele A, B si C, ajuta la stabilizarea  pulsului inimii si regleaza hipertensiunea arteriala, iar insiruirea beneficiilor poate continua.

IMG_9773

Draga mea prietena Cerasela mi-a adus sa gust dulceata de porumbele, vazand cat este de buna si auzind ca este foarte sanatoasa am trecut si eu la treaba 😉 va pun aici si reteta ei: https://cerulina.wordpress.com/2015/11/02/gem-si-sirop-de-porumbele/

Fructele se culeg toamna tarziu, dupa ce cade  prima bruma peste ele. Am reusit sa strang 4,5 kg de porumbele, pe care le-am curatat si spalat in mai multe ape.

IMG_9755

Se pun la fiert intr-o oala incapatoare, cu apa cat sa treaca de trei degete peste ele si le fierbem pana se desfac usor de pe sambure. Le lasam sa se raceasca si trecem la partea cea mai migaloasa si anume: strecurarea si pasarea fructelor. Cu ajutorul unei site, ciur, polonic iar la sfarsit stranse in pumn am reusit sa duc la bun sfarsit tot procedeul si sa obtin pasta de porumbele.

IMG_9757

Cojile si samburii ramasi nu-i aruncam, ii pastram si ii folosim pentru a obtine siropul de porumbele.

IMG_9759

Pasta obtinuta o masuram, apoi o punem la fiert pana scade de doua degete apoi adaugam zaharul. Eu am obtinut 3,3 litri de pasta si am pus 2 kg de zahar. Lasam sa fiarba pana se ingroasa si facem proba pe farfurioara. Avem mare grija sa nu fierbem prea mult dulceata si sa obtinem magiun, incercam de mai multe ori pe farfurie. O sa avem impresia ca mai trebuie fiert, dar nu, cand este gata va avea consistentă unei smantani curgatoare. 

IMG_9774

Se pune fierbinte in borcane sterilizate, apoi in paturi la racit.

Peste cojile ramase am adaugat aproximativ 2,5 l apa si am fiert cam 30 de minute, apoi a lasat sa se raceasca putin. Am strecurat prima data prin sita, apoi prin tifon si am obtinut 1,8 l sirop, la care am  adaugat 1,8 kg zahar si l-am lasat sa fiarba pana s-a legat si a stat bob pe farfurioara. Se pune fierbinte in sticle sterilizate si la racit in patura. 

Acesta este rezultatul final: 7 borcane de 314 ml de dulceata si 1,5l sirop.

IMG_9768

IMG_9773

Incercati si voi si veti vedea ca merita tot efortul. 🙂

2 gânduri despre &8222;Dulceata si sirop de porumbele&8221;

Lasă un răspuns

