Tort de inghetata 2

IMG_9998

Am sa va prezint a doua varianta la tortul de inghetata care mi se pare putin mai pufoasa decat celalta reteta.   M-am inspirat din reteta prietenei mele Cerasela iar straturile le-am facut in functie de placerile noastre 😉 sper sa fie si pe placul vostru. 🙂 

023

Ingrediente

– 1 kg smantana pentru frisca sau frisca Meggle

– 12 oua

– 12 linguri zahar

– 100 g ciocolata menaj

– 3-4 linguri cacao

– 3 plicuri fulgi de ciocolata sau 100 g ciocolata rasa

– 1 esenta vanilie +1 pastaie vanilie

– 1 varf de cutit cu turmeric

– 1 punga merisoare sau stafide

– 3-4 linguri cafea ness

– fulgi de migdale pentru decor, sau ciocolata rasa, grilaj de zahar ars, fistic, alune, nuci, bomboane colorate, coaja le lime…….

Mod de preparare

Asa cum am spus si mai sus inspiratia mi-a venit dupa de am mancat inghetata la prietena mea Cerasela https://cerulina.wordpress.com/2014/05/26/retete-de-inghetata/      

Varianta asta mi s-a parut puțin mai pufoasa si cremoasă decat reteta mea clasica cu care am crescut si asta de la albusurile batute spuma cu zaharul ( eu amestecam galbenusurile cu zaharul, in restul totul e la fel). Asadar pentru fiecare strat de inghetata avem nevoie de 3 oua, 3 linguri zahar, 250 ml smantana pentru frisca ( eu nu am avut o cutie plina si am ales sa fac doar 3 straturi, dar de obicei fac 4 si de cele mai multe ori folosesc creme patisserie Meggle, puteti face doar trei si impartiti frisca in trei parti) si aromele din care vrem sa facem straturile. Prima data batem frisca ( 250ml) nu prea tare si o lasam la rece, apoi separam cele trei oua, iar albusurile le batem spuma cu un praf de sare si cele 3 linguri de zahar pana se topeste tot zaharul si obținem o spuma lucioasa si ferma.

005

Topim ciocolata in putina smantana sau frisca, adaugam cacaua si pregatim restul de ingrediente (frisca batuta, galbenusurile, fulgii de ciocolata).

007

In albusul batut spuma adaugam galbenusurile, ciocolata topita, frisca si continuam sa batem bine cu mixerul. Trebuie sa obtinem o crema spumoasa si ferma.

008

Adaugam fulgii de ciocolata si amestecam usor cu ajutorul unei spatule.

009

011

Turnam crema obtinuta in cratita (capacitate 5 litri, racita in prealabil o ora in congelator) si  o introducem in congelator.

012

Dupa aproximativ 1-2 ore putem face celalalt strat. Acelasi procedeu doar ca acum adaugam esenta de vanilie, semintele din pastaia de vanilie, turmericul si merisoarele.

013

015

Apoi repede in cratita peste stratul de ciocolata.

016

Dupa alte doua ore am facut si stratul de ness. Procedam la fel, doar ca adaugam cele 3-4 linguri de ness.

017

L-am tunat in cratita peste celelalte straturi si am ornat cu fulgi de migdale, puteti pune ciocolata rasa, bombonele, nuca prajita, fistic…. sau o puteti lasa asa simpla si sa faceti mici striatii cu o furculita. De obicei fac tortul de inghetata din 4 straturi si incep cu cel de nuca. Se pune la fiert 100-150 g nuca macinata cu 3-4 linguri de lapte, 2 linguri de zahar si esenta de rom, totul se fierbe aproximativ 5 minute pana obtinem cu crema consistenta. La acest strat procedam la fel, in albusurile spuma punem nuca fiarta, galbenusurile, frisca batuta (nu prea tare ) si mixam bine pana ce crema devine pufoasa. Dupa ce punem fiecare strat in cratita batem bine cratita de masa pentru a ridica deasupra bulele de aer. 

018

019

Am facut un strat cu biscuiti oreo si unul cu caramel. La cel cu oreo totul este la fel doar ca am adaugat la urma un pachet de 180 gr de biscuiti oreo sfaramati.

IMG_9949

Iar la cel de caramel prima data am topit 2 linguri de zahar, apoi am intins caramelul pe hartie de copt si dupa ce s-a racit l-am sfaramat.

IMG_9952

IMG_9957

In albusul batut spuma cu un varf de sare am turnat in fir subtire ca la maioneza zaharul topit ( 4 linguri) si am continuat sa bat cu mixerul pana spuma s-a intarit, apoi am adaugat galbenusurile.

IMG_9963

Apoi am adaugat grilajul de zahar topit si am amestecat usor cu ajutorul unei spatule.  Am oprit putin grilaj si pentru decor.

IMG_9973

Am pus stratul de caramel peste celelalte si am ornat cu grilaj de zahar topit.

IMG_9981

Sectiune tort de inghetata cu biscuiti oreo, ciocolata,vanilie si caramel.

IMG_9993

Va invit la o felie de inghetata numai buna la caldura de afara. In functie de imaginatie si preferinte puteti face ce starturi doriti, inclusiv cu fructe proaspete. 😉

020

024

Menta, ciocolata si vanilie. La stratul de menta procedeul este acelasi, doar ca am pus esența de menta si pandan.


Sper ca v-am racorit sufletul, sa va fie de bine! 🙂

Lasă un răspuns

