Panna cotta

029

Un desert minunat, racoros, sanatos, usor de facut, si pe gustul tuturor. 🙂

040

IMG_6025

Ingrediente

– 1 litru smantana pentru frisca

– 200 ml lapte

– 200 g zahar

– 2 plicuri gelatina

– 1 esenta vanilie

– 400-500 g capsuni

– 2 linguri zahar

– zeama de lamaie

– 1/2 lingurita amidon

Mod de preparare

Punem gelatina la hidratat in lapte. Smantana o punem intr-o cratita pe foc impreuna cu zaharul si esenta de vanilie. Nu lasam sa fierba, trebuie doar sa se incalzeasca, cand da semne ca incepe sa fierba tragem de pe foc si adaugam gelatina, amestecam bine si lasam sa se raceasca putin. Turnam compozitia in forme de silicon sau cupe si dupa ce s-a racit complet le punem in frigider. Eu o fac seara si o las la frigider pana dimineata.

001

Se face un topping de capsuni. A lasat cateva capsuni pentru decor, iar restul le-am pasat cu blenderul, am adaugat zaharul, zeama de lamaie, amidonul si am fiert pana s-a legat, apoi am lasat sa se raceasca. 

026

028

Din cantitatile de mai sus am umplut 12 forme de silicon iar restul am pus intr-un bol de sticla, se scot mai usor daca se tin putin in apa calda. Am rasturnat pe un platou panna cotta din forme si am ornat  cu topping de capsuni si capsuni proaspete. 

038

048

056

IMG_6019

IMG_6027

Am facut si in forma de guguluf cu topping de fructe de padure.

407

412

Cu dulceata si sirop de maci.

IMG_8309

Cu zahar caramelizat si physalis. Turnam zahăr topit pe fundul formelor, lăsam sa se răcească puțin si procedam la fel ca mai sus.

IMG_4461

Va invit la o lingurita de panna cotta.

410

043

IMG_8343

IMG_6045

Pofta mare sa aveti! 🙂

4 gânduri despre &8222;Panna cotta&8221;

Lasă un răspuns

