Tort de inghetata 

036

Este o reteta veche, pe care ne-o facea mama cand eram mici 🙂 ulterior am transformat-o in tort si am folosit aproape toate combinatiile posibile, atat cu fructe cat si fara. Tortul este usor de facut, delicios, satios, iar la noi este trecut la „Specialitatea casei” 🙂

035

Ingrediente

– 1 litru smantana pentru frisca

– 12 oua

– 13 linguri zahar

– 100 g nuca macinata

– 1 esenta vanilie

– 1 esenta rom

– 1 baton vanilie

– 2-3 linguri cacao

– 5 lingura lapte

– 2-3 linguri ness

Mod de preparare

Cam astea sunt ingredientele si cratita ( 4-5 litri capacitate) in care vom face inghetata, pe care o punem dinainte la congelator, pentru a ingheta mai repede primul starat.

001

Nuca macinata se pune la fiert cu 3-4 linguri de lapte, 2 linguri zahar si esenta de rom.

002

Se fierbe pana se ingroasa si scade tot laptele, asa trebuie sa arate cand este gata. Se lasa la racit.

003

Smantana pentru frisca trebuie tinuta la rece si se scoate doar inainte de a o bate pentru a obtine o frisca pufoasa si atentie sa nu o bateti prea mult ca s-ar putea taia si o sa faceti unt.

004

Impartim frisca in patru parti cat mai egale, eu asa procedez 🙂 apoi punem  vasul in frigider.

005

Pentru fiecare strat avem nevoie de 3 oua, 3 linguri zahar si arome. Primul strat il fac de nuca pentru ca este mai dens si este bun de suport pentru celelalte straturi. Punem galbenusurile si 2 linguri de zahar intr-un caston ( mai are si nuca zahar).

006

Se bate pana isi dubleaza volumul.

007

Batem albusurile spuma cu un praf de sare.

008

Avem totul pregatit.

009

Peste galbenusurile batute punem nuca racita.

010

Amestecam bine.

011

Adaugam albusurile spuma.

012

Se amesteca cu ajutorul unei spatule cu mare grija de sus in jos ca sa nu se lase albusurile.

013

Adaugam un sfert din frisca si la fel cu mare grija si usor omogenizam totul foarte bine.

014

Gata primul strat!  Scoatem cratita din congelator, turnam compozitia si nivelam frumos. Apoi introducem cratita din nou in congelator. Straturile le-am facut la interval de 2 ore, timp in care stratul a inghetat.

015

Al doilea strat l-am facut de cacao. Se procedeaza la fel. Batem galbenusurile cu 3 linguri de zahar, o lingura de lapte (pentru ca atunci cand vom pune cacaua nu vom mai putem amesteca), cele 2-3 linguri de cacao, albusurile spuma si inca un sfert din frisca. Eu am pus de data asta stafide trase in ciocolata, se poate pune si ciocolata taiata marunt.

018

Se torna stratul de cacao peste cel de nuca, iar deasupra am mai presarat niste stafide trase-n ciocolata.

019

Urmatorul strat l-am facut de vanilie, iar in galbenusurile batute am adaugat esenta de vanilie si semintele de la o pastaie de vanilie.

020

Se pune in cratita peste stratul de cacao.

021

Ultimul strat l-am facut de ness, eu am folosit ganocafe classic 😉 dar se poate pune orice fel de cafea ness, 3 linguri sau 3 pliculete, in galbenusurile batute apoi albusurile spuma si restul de frisca. Se pune peste stratul de vanilie si se lasa in congelator cel mai bine de seara pana dimineata.

022

Se pot face orice fel de straturi, cu fructe sau fara, in functie de gusturi si imaginatie, iar la cele in care punem fructe acrisoare se mai adauga zahar.  Sectiune. Prima felie se scoate mai greu. Se poate rasturna pe platou sau suport de tort, dar inainte de a rasturna se tine cratita cateva secunde in apa fierbinte.

023

025

038

062

050

062

041

042

Sa o savurati cu placere. 🙂 

Lasă un răspuns

