Miere de papadie

Papadia este un leac natural pentru organismul nostru, este o planta originara din Grecia iar denumirea stiintifica este Taraxacum Officinalis = Remediu oficial pentru boli. Datorita vitaminelor si mineralelor pe care le contine este un tonic pentru organism,  curata sangele, ficatul si colonul de toxine, stimuleaza activitatea stomacului, a ficatului, a bilei si le regleaza activitatea, ajuta organismul sa elimine toxinele,contine vitaminele A si B, fibre, potasiu, magneziu si calciu. Mierea falsa este un inlocuitor de succes al mierii de albine si siropului de artar avand o culoare asemanatoare si gustul putin diferit. Se poate folosi la foarte multe preparate, sau ca „medicament”, la deserturi, ca indulcitor sau se poate adauga alcool si vom obtine un delicios lichior. Se face foarte usor si destul de repede, este si ieftina ținând cont ca florile le culegem de pe camp si ce este cel mai important  foarte sanatosa! 😊

Ingrediente

– 500 flori de papadie ( pot fi si 600)

– 5 litri de apa

– 5 kg zahar

– 3- 4 lamai( doar sucul)

Mod de preparare

Florile se culeg dimineata sau pana la amiaza cand florile sunt deschise.

Se spala in doua, trei ape si se pun la fiert in 5 litri de apa. Se fierb 10 minute din momentul in care incepe sa clocoteasca.

043

Se opreste focul se pune capacul si se lasa pana a doua zi.

045

A doua zi strecuram ceaiul de papadie si il punem intr-o oala de 10 litri, adaugam zaharul si sucul de lamaie.

046

050

Se fierbe la foc mic pentru a-si pastra vitaminele si totodata nu isi schimba culoare. Se spumeaza de cate ori este nevoie si cu un tifon umezit se sterg peretii oalei de spuma inestetica formata de la impuritatile din zahar.

061

Am fiert-o in doua zile, in prima zi 3 ore, dupa care am lasat-o la racit.

075

A doua zi am pus din nou oala la fiert pentru o ora jumatate. Apoi am facut proba picaturilor pe farfurie si daca dupa racire raman ca niste picaturi de roua si este destul de densa inseamna ca este gata.

063

065

 Trebuie sa aibe consistenta si culoarea aproximativ la fel ca a mierii de albine.

072

073

Am lasat miere obtinuta sa se raceasca putin si am pus-o in borcane.

069

070

Am strans bine capacul si le-am sterilizat la bain-marie 15 minute din momentul in care apa a inceput sa clocoteasca, apoi am invelit borcanele in patura si le-am lasat sa se raceasca . 

075

Este o miere falsa 😉asemănătoare cu cea de albine si are un gust delicios, dulce-amarui. Sper sa va placa si sa incercati si voi. 🙂

5 gânduri despre &8222;Miere de papadie&8221;

Lasă un comentariu